Képes Sport és a promóciós ajándék
Évek óta minden héten megvásárolom a "Képes Sport" újságot. Igaz ez nem mindig történik egyszerűen, mert ha nem vagyok elég gyors, akkor bottal üthetem a nyomát, mert pillanatok alatt elfogy az árusoknál.
Sokszor gondolkoztam azon, vajon ennek mi lehet az oka. Rosszul mérik fel a fogyást, vagy a forgalmazók dezinformálják a kiadót. De nem erről szeretnék írni.
Bóvli a köbön
Marketinges körökben vannak elfogadott trendek, amiket egy "jó" marketinges nem is hagy figyelmen kívül. Ezek közé tartozik a "bónusz", és a szóban forgó "promóciós ajándék" is.
Ezzel önmagában nem is lenne hiba. Nekem is jól esik, amikor a "trafikos" a kezembe nyom egy öngyújtót. Mellesleg nélkülözhetetlen kelléke a cigarettának. Nem úgy az, amit a ma megvásárolt újság mellé becsomagoltak.
Láss csodát!...kaptam egy "Manchester United" zászlócskát, nyílván azzal a céllal, hogy akasszam ki az autó tükre mellé. Igaz, ha mindent kiaggattam volna, amit eddig kaptam már különböző helyekről, nem sok látszana a zászlócskából. Ez lenne a kisebbik hiba!...A nagyobb, hogy én sem látnék ki a szélvédőn, ami már némi galibát is okozhatna a közlekedésben.
Elárulok egy nagy titkot:
Marketing guruk figyelem!
Azért, mert az oskolában ezt tanították, még nem kell kötelezőérvényűen két marékra szórni a pénzt. A csordogáló bevétel nem azt a célt szolgálja, hogy valaki megmutassa, hogyan lehet visszaáramoltatni, azaz hülyeségre elköltve kiüríteni a kasszát.
A legnagyobb dőreség azt hinni, hogy azért vásároljuk meg a lapot, hogy bóvlikhoz juthassunk ingyen. Aki megvásárol egy hetilapot, az a tartalmáért teszi. Ha viszont nem fogy, akkor nem a bóvliban van a hiba, hanem a lap tartalmában.
Értelmetlen, felesleges és céltalan pénzkidobás. A mütyürök pénzbe kerülnek, ráadásul még be is kell fóliázni, aminek az árán nem a lapkiadó hízik, hanem az a cég, amelyik lefóliázza. A bóvli-gyártó pedig röhög a markában, mert a bóvli legfőbb ismertetőjele, hogy nem,- vagy csak alig lehet eladni.
Ha már mindenáron villogni akarnak, akkor legalább tegyék hasznosan...Mondjuk:
Minden lap árával, Ön az afrikai éhező gyerekeket támogatja egy jelképes örökbefogadással, amit a kiadó szervez a (szervezet neve) keresztül.
Addig, amíg statisztikailag nincs bizonyítva, hogy ezek a bóvlik vásárlásra ösztönöznek, és több eladást hoznak, egy erőltetett marketing hókusz-pókusz, aminek semmi értelme.