PIACI KÖRSÉTA

A PIACI KŐRSÉTA már a címében hordozza a lényeget. Ebben a blogban olyan eseteket, vagy tapasztalatokat írok le, amikre jártamban-keltemben akadok rá, és úgy ítélem meg, hogy tanulságul szolgálhat másoknak.

Friss topikok

Linkblog

Járj nyitott szemmel és vedd észre, ami jó, és ami rossz!

2008.08.11. 18:43 Milliomos Bölcsőde

Újpesti piac

Címkék: piac árak ár vállalkozás vállalkozástitkok olcsó árú olcső átlagár

Piaci kőrséta a javából!

Délelőtt a piacon voltam a nejemmel. Mielőtt sajnálni kezdenétek megsúgom, hogy én úgy vagyok a piaccal, mint más a plázával. Imádom. Húst nálam pld. senki nem tud jobban venni.(Tudom Gábor ez "Kasszasiker" sztori...de komoly általánosságokkal bír!)

Nem most figyeltem meg, csak most adom tovább:

Ha az ember figyelmesen végignéz a piacon három dolgot lát. Sorállás az olcsó árúnál, sorállás a nagyon drága árúnál és csellengő, véletlenül megálló vásárló az átlagáron kereskedő árúsnál.

1./ Olcsó árú. Az alacsony árnak csak akkor van értelme és attól alacsony, hogy jól elkülönűl a többitől. (Az alacsonyabb az nem alacsony). Ennek csak tudatos alkalmazás mellett van értelme. Vegyünk egy példát. Beszerzési ár 100 egység. Árrés 40% ár: 140 egység. A másik kereskedő ugyanezt 5% árréssel 105 egységnyi áron adja. Ha 8x annyit ad el mint a másik, akkor egálban vannak. Minden további eladás eredménye, hogy az 5%-on is többet keresett, mint a másik a 40 %-on. (Ennek tudatos alkalmazása a pénz forgássebességével van összefüggésben. Ez vitte sikerre a tojásbizniszemet, ami nem profitot, extraprofitot hozott)

2:/ Magas ár: A mai példám tanulsága az volt, hogy minden olyan termék, ami másutt is volt, az normál áron volt náluk. Mi volt mégis több? Tele volt extrákkal. Soha, vagy ritkán látott termékek piszok magas áron (!) Friss zöldborsó (!!!) 500 ft/kg. Nem győzték mérni. Bébi répa 250 gr. (friss, zacskóba) 690 Ft/db. Friss zöldbab 980 Ft/kg...nem sorolom. Ugyanolyan sorállás, mint az olcsó árúnál.
Sok vállalkozás lebecsüli a célpiacát, pedig ott van, csak jól kell megszólítani.

3./ Átlagár: Ezek között cselleng a vevő, mert az ár alapján nem tud dönteni, mivel annyira közeli, hogy mire ellép a következőnél már elfelejti az előző olcsóbb, vagy drágább volt. Mi következik ebből? Véletlen szerűen dönt és nem az ár, hanem más szempontok alapján...Talán ez egy picivel szebb, vagy pirosabb. Az eladó szimpatikusabb, szebb a köténye. Vagy jó csaj, vagy szimpatikus férfi. Semmi köze a termékhez, holott azt akarjuk eladni.

 

 

MilliomosBölcsőde Szórólap Titokgazda Népszabadság-komment Aszfalt – útépítés kátyú Szórólap linkek Szórólapterjesztés linkek Terjesztés linkek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://piacikorseta.blog.hu/api/trackback/id/tr89611105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása